Veelgestelde vragen
Wij snappen dat u voorafgaand of na uw afspraak vragen heeft over uw behandeling bij de tandarts of mondhygiënist. Op deze pagina hebben wij veelgestelde vragen voor u verzameld en beantwoord. Klik op een betreffende vraag om het antwoord te zien. Heeft u een vraag en staat deze niet in het overzicht? Neem dan contact met ons op.
Inschrijven
U kunt zich veilig en gemakkelijk online inschrijven of door telefonisch contact met ons op te nemen.
Ja, bij Hoflaan Tandartsen is uw gehele gezin welkom. Wij behandelen kinderen van alle leeftijden, volwassenen en ouderen.
Nee, wanneer u zich wilt inschrijven en patiënt wilt worden bij de praktijk dan heeft u geen verwijzing nodig.
Overstappen is heel eenvoudig. Via de website kunt u zich veilig en gemakkelijk inschrijven als nieuwe patiënt. Na uw inschrijving nemen wij contact met u op om de eerste afspraak in te plannen. Vervolgens geeft u bij uw oude tandarts of mondhygiënist aan dat u overstapt naar Hoflaan Tandartsen, en vraagt u voor overdracht van uw patiëntendossier.
Afspraak
Wij vragen u tijdens de eerste afspraak een geldig identiteitsbewijs en uw verzekeringspas mee te nemen.
Voor het maken van een afspraak kunt u ons bellen of via de website een terugbelverzoek indienen.
We adviseren patiënten altijd om 5 à 10 minuten voor de afspraak aanwezig te zijn. Voorafgaand aan uw afspraak kunt u in de praktijk uw tanden poetsen. Indien u te laat bent voor uw afspraak is er de kans dat wij u niet meer kunnen behandelen. U moet dan een nieuwe afspraak maken. Bovendien kunnen er kosten in rekening worden gebracht voor het niet aanwezig zijn tijdens de geplande afspraak.
Klik hier voor een overzicht van onze openingstijden.
Wij zijn met de auto heel gemakkelijk bereikbaar. Rond de omgeving van de praktijk zijn verschillende mogelijkheden om gratis en veilig uw auto te parkeren. Er zijn in Leersum ook oplaadpunten beschikbaar voor elektrische auto’s.
Ja, behandelingen bij zowel de tandarts als de mondhygiënist zijn altijd op afspraak.
Ja, in geval van spoed komt u langs bij de spoedtandarts. U vindt hier meer informatie.
Wanneer u een afspraak wilt verplaatsen of afzeggen, dan geeft u dit minimaal 48 uur van tevoren bij ons aan. U kunt direct een nieuwe afspraak maken. Indien u de afspraak niet op tijd verplaatst of annuleert, dan kunnen er kosten in rekening worden gebracht.
Onze praktijk is toegankelijk voor rolstoelgebruikers. Indien u gebruik maakt van een rolstoel dan vragen wij u dit aan te geven als u een afspraak maakt.
Kosten
Wij snappen dat u niet graag voor verborgen of onverwachte kosten staat. Daarom geven wij u voorafgaand aan uw behandeling bij de tandarts of mondhygiënist graag inzicht in de verwachte kosten. Na uw eerste afspraak en kennismaking in de praktijk kunnen wij u een kostenindicatie geven. Deze indicatie is afhankelijk van de staat van uw gebit en tandvlees en van eerdere behandelingen.
Bekijk hier onze tarieven voor de verschillende behandelingen.
U ontvangt uw rekening enkele dagen na uw afspraak per reguliere post. De rekening wordt verstuurd door Infomedics.
Op uw factuur kunnen tevens materiaal- en techniekkosten worden vermeld. Aan sommige behandelingen zijn namelijk extra materiaal- en techniekkosten verbonden. De Nederlandse Zorgautoriteit heeft bepaald dat deze materiaal- en techniekkosten additioneel in rekening moeten worden gebracht. Hierdoor krijgt u als patiënt meer keuzemogelijkheden om uw behandeling in te vullen. Indien er sprake is van extra materiaal- en techniekkosten, dan krijgt u van ons een prijsindicatie of u kunt hierom vragen.
Een bezoek aan onze tandartsen of mondhygiënisten wordt voor kinderen tot 18 jaar vrijwel volledig vergoed vanuit de basiszorgverzekering. Bent u 18 jaar of ouder dan kunt u alleen een vergoeding krijgen als u een aanvullende tandartsverzekering heeft afgesloten. Als u wilt weten of een behandeling wordt vergoed neem dan contact op met uw verzekeraar of raadpleeg de verzekeringsvoorwaarden.
Betalen
U ontvangt onze facturen via Infomedics. Als u voor tandheelkundige zorg verzekerd bent, stuurt Infomedics de factuur door aan uw verzekeraar ter declaratie. Voor het bedrag dat niet vergoed wordt door uw zorgverzekering ontvangt u rechtstreeks een factuur.
Infomedics hanteert een betalingstermijn van 30 dagen. Voor een betalingsregeling neemt u direct contact op met Infomedics.
In onze praktijk geven wij u graag alle aandacht en goede zorg. Daarom hebben wij het versturen en innen van onze rekeningen uitbesteed aan Infomedics. Infomedics is een professioneel en betrouwbaar bedrijf dat hierin is gespecialiseerd.
Heeft u vragen heeft over uw factuur dan horen wij deze graag. U vindt onze contactgegevens op deze pagina.
In verband met uw privacy ontvangt u uw factuur via de reguliere post. Indien u de factuur graag digitaal ontvangt dan geven wij uw telefoonnummer en e-mailadres door aan Infomedics. Deze gegevens worden door Infomedics gebruikt om u veilig toegang te verlenen tot het online portaal waar uw rekening staat. Meer informatie vindt u op www.infomedics.nl.
Ja, tijdens het eerste jaar dat u patiënt bij ons bent dient u de kosten voor uw behandeling direct in de praktijk te voldoen. U declareert daarna zelf de kosten bij uw zorgverzekeraar.
Gegevens & voorwaarden
Dit kan telefonisch, via een bericht op onze website of in de praktijk.
Dit kan telefonisch, via een bericht op onze website of in de praktijk.
Voor een goede tandheelkundige behandeling is het noodzakelijk om van iedere patiënt een tandheelkundig dossier samen te stellen. Het tandheelkundig dossier bevat niet alleen aantekeningen over uw gebitstoestand, gegevens over de uitgevoerde behandelingen en verslagen van onderzoeken, maar ook medische gegevens zoals aandoeningen en medicijngebruik behoren in het dossier.
Ondanks alles kan er iets misgaan. Dat vinden wij heel vervelend. Hier vindt u meer informatie hoe u een klacht kenbaar kunt maken.
Dit kan telefonisch, via een bericht op onze website of in de praktijk.